1.0 Betalen en Leveren
Na levering en plaatsing ontvangt u de factuur. Voor de levertijd van de installatie zijn wij afhankelijk van onze leveranciers. Om deze reden kunnen wij u voordat u wordt ingeplant door onze planner geen levertijd verschaffen.
In deze offerte zijn de volgende zaken NIET meegenomen:
- Grondwerkzaamheden
- Bestratingswerkzaamheden
- Bekabeling schieten d.m.v. perslucht onder de grond door.
- Bouwkundige werkzaamheden.
2.0 WIFI en App
Indien uw netwerk geschikt is, dan is het aanmelden van de omvormer op uw netwerk bij de prijs inbegrepen. Hiervoor moet het volgende klaar liggen of geregeld zijn:
- Uw netwerk heeft voldoende signaal op de plek waar de omvormer geplaatst wordt.
- De wachtwoorden en de door ons in te stellen wachtwoorden zijn beschikbaar.
- Onze monteur heeft toegang tot uw computer en u bent aanwezig voor toezicht.
*Let op: Wij installeren en verbinden de omvormer éénmalig met uw Wi-Fi/LAN netwerk bij u thuis. Mocht u later problemen ondervinden of mocht de Wi-Fi/LAN verbinding zorgen voor een storing dan kunt u de handleiding volgen om de app opnieuw te installeren en opnieuw te verbinden met de omvormer. Wilt u toch graag dat wij het voor u doen, en dat wij bij u langskomen? Dan brengen wij €150,- excl. BTW bij u in rekening. Wel kunt u ons kosteloos bellen voor vragen en advies.
3.0 BTW Teruggave
Let op! Als particulier bestaat nu nog de mogelijkheid de BTW terug te vragen bij aanschaf van zonnepanelen. De belastingdienst rekent een forfait van €20,= per 1000 Wp dit word in mindering gebracht op de BTW teruggave. Mits u geen eigen btw nummer heeft, sturen wij u na het plaatsen van de zonnepanelen een link om de BTW terug te vragen. Wij versturen deze email iedere Vrijdag! Wilt u toch eerder de BTW terug vragen? Dan kunt u op de volgende link te klikken:
BTW terugvragenLet op, voor het terug vragen van de BTW dient de naam die op de factuur staat van uw Energierekening overeen te komen met de naam op de factuur van de zonnepanelen.
4.0 AVIC
Deze offerte maakt deel uit van de algemene leveringsvoorwaarden installatiewerk voor consumenten (AVIC). Door het voor akkoord tekenen van deze offerte verklaart u tevens dat de inhoud van de AVIC bij u bekend is en dat u een exemplaar hiervan heeft ontvangen.
5.0 Energieleveren.nl
Indien u voor akkoord tekent, geeft u tevens toestemming om uw gegevens te gebruiken voor het aanmelden op www.energieleveren.nl.
6.0 Niet voorradig materiaal
Indien een paneel niet voorradig is mogen wij deze vervangen voor een vergelijkbaar of beter alternatief. De huidige markt is op dit moment zeer volatiel. Dit houdt in dat wij te maken hebben met dagprijzen voor o.a. de zonnepanelen. Hierdoor kan het zijn, dat wij een prijsstijging moeten doorvoeren, op het moment dat wij gaan uitvoeren. Wij zullen dit alvorens met u overleggen zodat u niet voor verassingen komt te staan.
7.0 Annuleren legdatum
Om te mogen installeren zijn wij afhankelijk van onze leveranciers. Door de enorme drukte op de markt kan het voorkomen dat onze leverancier het materiaal dat we voor u bestellen niet levert. Hierdoor zijn wij helaas genoodzaakt om de afgesproken installatie dag te annuleren.
In verband met de weersomstandigheden kunnen wij een afspraak voor het installeren van de zonnepanelen verzetten. Denk hierbij aan (harde) wind, regen, sneeuw en vorst.
Indien de installatie geannuleerd moet worden op de afgesproken datum om welke reden dan ook, is de Twentse Energie Groep niet aansprakelijk te stellen voor enige vorm van (financiële) compensatie en/of vergoeding.
8.0 Online offerte
Heeft u een offerte op afstand ontvangen? Dan kan het in een enkele geval voorkomen dat de installatie aangepast moet worden op de dag van de installatie. Dit wordt altijd met u besproken alvorens de panelen worden geplaatst. Het kan dus zijn dat er minder panelen op passen dan het systeem heeft berekend.
9.0 Voorbereidingen te treffen door opdrachtgever
Wanneer wij komen installeren dient uw meterkast vrij te zijn van eventuele obstakels. Tijdens de werkzaamheden kan het voorkomen dat er een dakpan kapot gaat. U dient er elf voor te zorgen dat er reservepannen aanwezig zijn, zodat wij de kapotte dakpan(nen) kunnen vervangen.
10.0 Verwachte opbrengst
De verwachtte opbrengst die u in de offerte vindt is gebaseerd op gemiddelde onderzoek getallen. Tevens is de verwachtte terugverdientijd hierop gebaseerd. Twentse Energie Groep B.V. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor niet gerealiseerde opbrengst. Tevens kan de Twentse Energie Groep B.V. in geen enkele gevallen aansprakelijk worden gesteld voor een langer dan verwachtte terugverdientijd. Er kan in geen enkel geval aanspraak worden gedaan op een compensatie en/of vergoeding voor een niet gerealiseerde opbrengst.
11.0 Terugleveren aan het net
De verwachte opbrengst is gebaseerd op het feit dat de omvormer ongehinderd terug kan leveren, Twentse Energie Groep B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor het feit dat er niet terug geleverd wordt bij een te hoge of lage voedingsspanning van de nutsleiding. Er kan dan ook geen aanspraak worden gedaan op een compensatie en/of vergoeding in die gevallen.
12.0 Garantie
Fabrieksgarantievoorwaarden verschillen per merk zonnepanelen, omvormers en onderconstructie. De datasheets met deze informatie kunt u bij ons opvragen.
Garantie op montage. De garantie op de montage kunt u terugvinden in de algemene Algemene Voorwaarden voor Installatiewerk voor Consumenten (AVIC).
13.0 Asbest
Indien er asbest aanwezig is op de werkplek, dan zullen wij onder geen enkele werkzaamheden verrichten. U bent zelf verantwoordelijk/verplicht om te melden of er asbest aanwezig is. Indien er asbest in de woning aanwezig is bent u ook zelf verantwoordelijk om dit weg te laten halen voordat wij komen monteren.
Indien wij erachter komen tijdens het monteren dat er asbest aanwezig zullen wij het werk per direct annuleren. De Twentse Energie Groep kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige compensatie wanneer een legging moet worden geannuleerd.
14.0 Ombouwen meterkast
Moet uw meterkast worden omgebouwd naar een 3 fase? Dan dient u zelf een aanvraag te doen bij uw netbeheerder. Uw netbeheerder kan hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten, worden niet vergoed door de Twentse Energie Groep en zijn dus niet bij de prijs inbegrepen.
Wanneer u een afspraak maakt met uw netbeheerder voor de nieuwe aansluiting dient de Twentse Energie Groep alvorens lang te komen. Dit kan ook op dezelfde dag ingeplant worden, bijvoorbeeld de Twentse Energie Groep komt in de ochtend en uw netbeheerder komt in de middag.
15.0 Akkoord
Indien u akkoord gaat met de aangeboden offerte gaat u tevens akkoord met de voorgenoemde voorwaarden.