7 vragen die zonne-installateurs u kunnen stellen

Als u klaar bent om te bespreken hoe u zonne-energie kunt gebruiken met leveranciers van fotovoltaïsche (PV) zonnestelsels, moet u ook bereid zijn om enkele belangrijke vragen te beantwoorden. Uw potentiële partners in schone energie proberen niet nieuwsgierig te zijn; ze proberen eenvoudig basisinformatie te verzamelen die kan helpen bij het bepalen van de beste opties voor zonne-energie om aan de unieke vereisten van uw organisatie te voldoen.

Als u van tevoren weet wat ze zullen vragen, kunt u doordachte en uitgebreide antwoorden voorbereiden. Uw antwoorden kunnen nog meer vragen oproepen, maar dat is oké. Ze zullen als een goed startpunt dienen. Dit is wat je kunt verwachten ...

 Waar komt het systeem te staan?

In het niet zo verre verleden werd u mogelijk gevraagd om foto's of tekeningen van de site aan te leveren. Tegenwoordig is het meestal voldoende om uw kandidaat-zonneleverancier een adres of de GPS-coördinaten voor de voorgestelde projectlocatie te sturen. Met gedetailleerde satellietbeelden die slechts een muisklik verwijderd zijn, kan veel waardevolle informatie worden verkregen door simpelweg een specifiek siteadres in te voeren. Dit kan laten zien hoeveel ruimte er beschikbaar is, mogelijke fysieke obstakels die een optimale blootstelling aan zonlicht kunnen blokkeren en andere geografische overwegingen.

 Bent u eigenaar of least u de woning?

Op een fundamenteel niveau helpt deze vraag om de specifieke partijen te identificeren die betrokken zullen zijn bij de plannings- en goedkeuringsfasen van uw commerciële zonne-installatie. Het antwoord op deze vraag kan ook bepalen welke prikkels er beschikbaar zijn en welke financieringsoptie het beste werkt. Het bezit van het onroerend goed biedt over het algemeen meer mogelijkheden, maar commerciële zonne-installaties op gehuurd onroerend goed kunnen zowel de verhuurder als de huurder ten goede komen (door respectievelijk de waarde van het onroerend goed te verhogen en de elektriciteitskosten te verlagen).

 

Deze vraag helpt ook bij het identificeren van de belangrijkste belanghebbenden die zullen beslissen of en hoe ze overgaan op zonne-energie.

 

Kunt u uw laatste 12 maandelijkse energierekeningen verstrekken?

 

Deze gegevens tonen de dagelijkse en cyclische elektriciteitsbehoeften voor bestaande faciliteiten, inclusief piekperiodes van energieverbruik. Het kan ook helpen bepalen of een commercieel batterijopslagsysteem u meer kan besparen dan alleen zonne-energie.

 Waarom denk je erover om op zonne-energie te gaan?

De beslissing om voor zonne-energie te gaan is voor elke organisatie anders, dus door duidelijk de reden (en) te communiceren die u overweegt om zonne-energie te gebruiken, kunnen potentiële aanbieders de doelstellingen achter uw inspanningen beter begrijpen. Dit kan leiden tot betere oplossingen die zijn afgestemd op uw specifieke behoeften of mogelijk kansen ontdekken waarvan u niet eens wist dat ze bestonden.

Als uw primaire motivatie bijvoorbeeld is om tijdens de levensduur van uw systeem zoveel mogelijk geld te besparen, kan uw leverancier van zonne-apparatuur een specifieke oplossing bieden om dat doel zo goed mogelijk te bereiken. Als u op zoek bent naar het snelst beschikbare pad naar commerciële zonne-installaties (om te voldoen aan duurzaamheidsdoelstellingen of cashflowbeperkingen), kan een heel andere reeks maatregelen nodig zijn. Sommige organisaties zijn zelfs op zoek naar zonne-energie als een manier om winst te genereren - een situatie die doorgaans afhangt van de hoeveelheid beschikbare ruimte die u heeft, en van de regelgeving en marktomstandigheden in uw regio.

 

Door te begrijpen waarom u zonne-energie overweegt, zijn potentiële leveranciers beter voorbereid om een ​​oplossing te presenteren die zo dicht mogelijk aan al uw vereisten voldoet.

 

Hoeveel tijd heb je gestoken in het onderzoeken van opties voor zonne-energie? 

Er is hier geen goed of fout antwoord. Uw reactie helpt een potentiële aanbieder om zonne-energie op het meest geschikte niveau te bespreken - of het nu gaat om het uitleggen van de basis of het voeren van meer gedetailleerde gesprekken over specifieke opties voor zonne-energie. (En als je eerder een specifieke zonne-optie hebt overwogen, zullen ze willen weten wat je ervan weerhield om verder te gaan in het verleden.)

 

Als u nog aan het begin van uw commerciële zonnewis bent, bent u waarschijnlijk op zoek naar een ruwe offerte voor toekomstige budgettaire overwegingen. Als dit niet je eerste zonnerodeo is, ben je misschien op zoek naar een duidelijke offerte om een ​​aankoopbeslissing te nemen. Hoewel elke discussie een andere weg kan inslaan, is de bestemming hetzelfde: het vinden van de beste zonne-energieoplossing die aan uw specifieke behoeften voldoet.

Heeft u een budget? Weet u welke financieringsmethode u van plan bent te gebruiken?

Oké, dat zijn eigenlijk twee vragen, maar ze zijn nauw verwant. Als u van tevoren uw budget kent, kan de aanbieder het gesprek stroomlijnen en de lijst met de best mogelijke opties voor het betalen van zonne-energie aanzienlijk verkleinen. Als u weet of u een aankoopovereenkomst (PPA) voor stroom wilt kopen, leasen of wilt aangaan, kan uw potentiële leverancier van zonne-energie een oplossing ontwerpen die alle beschikbare stimuleringsprogramma's maximaliseert die u al dan niet in uw beslissing hebt meegenomen. Het kan er ook voor zorgen dat de financieringskeuze die u nastreeft, in lijn is met uw algemene projectdoelen.

 Is er iets unieks aan uw situatie?

Dit is een open vraag die mogelijk tot veel interessante discussies kan leiden. Heeft u bijvoorbeeld specifieke tijdseisen voor het voltooien van de zonne-installatie? Misschien moet u nu fondsen aanboren omdat ze misschien niet beschikbaar zijn in de begroting van volgend jaar, of omdat een nieuw zonnestelsel gepland staat als onderdeel van een huidig ​​of toekomstig bouwproject.

 

Als er al nieuwbouw aan de gang is, zal uw provider waarschijnlijk willen weten of er iets atypisch is met betrekking tot de gebruikelijke "BABT" -overwegingen: budget, autoriteit, behoefte en tijdlijn. Wat voor u misschien uniek lijkt, is misschien niet ongewoon voor een ervaren zonne-energiebedrijf. En dat is maar goed ook. Houd er rekening mee dat u niet eens per se het geld hoeft te hebben, omdat veel leveranciers van zonne-energie een verscheidenheid aan financieringsopties bieden, zoals een lease of PPA.

 

Als uw organisatie geld wil besparen met een doe-het-zelf-aanpak, moet u dit van tevoren aan uw leverancier van zonne-energie-installaties melden. Veel fabrikanten van zonne-apparatuur verkopen niet rechtstreeks, tenzij de geplande installatie vrij groot is (bijvoorbeeld een project met meerdere locaties voor een nationale winkelketen).

 

In plaats daarvan verkopen ze hun producten en oplossingen via erkende dealers - een aanpak die zo zijn voordelen kan hebben. Deze dealers kunnen meer aandacht besteden aan individuele behoeften en hebben meer kennis over regionale kwesties, zoals weerpatronen en lokaal beschikbare incentives.

 

Een andere manier om deze vraag te beantwoorden, is door uzelf af te vragen: "Wat moeten ze nog meer weten?" Hoe meer ze uw plannen begrijpen, hoe nuttiger potentiële aanbieders kunnen zijn.

 

De vraagsteller ondervragen

Zoals eerder vermeld, zal het beantwoorden van deze zeven vragen waarschijnlijk tot meer vragen leiden - en dat is maar goed ook. Het betekent dat de communicatie stroomt en dat het proces bezig is om de beste oplossing voor zonne-energie voor uw organisatie te vinden. Het biedt u ook de mogelijkheid om uw eigen vragen te stellen - om potentiële leveranciers van zonne-energie en wat ze aanbieden te leren kennen en te vergelijken. Met systemen die naar verwachting 30 jaar of langer meegaan, is het essentieel dat uw zakelijke relatie is gebaseerd op duidelijke verwachtingen en open communicatie.